Siłownia w jednym odważniku – kettlebell

Chcesz zrzucić szybko kilogramy? Wybierz trening kettlebell

Gdy zamierzamy zrzucić szybko kilogramy oraz poprawić swoją kondycję, a jednocześni męczy cię atmosfera na siłowni, to powinniśmy wybrać trening z kettlebell. Trening ten daje efekty doskonałe w bardzo, ale to bardzo krótkim czasie. Moda na ćwiczenie z tego rodzaju urządzeniami wzięła się ze Stanów Zjednoczonych. Obecnie wciąż zyskują na popularności. W większości klubów fitness odbywają się już zajęcia z kettlebell. Jest to trening kompletny. Za pomocą odważnika przećwiczymy większość mięśniowych partii. Jednocześnie zrzucimy wagę oraz poprawimy swoją kondycję. W związku z tym coraz więcej osób przerzuca się na ćwiczenia na siłowni, aby zwiększyć efektywność swojego treningu.

Czym jest ten trening?

Kettlebell polega na machaniu kulą. Trening ten można podpiąć pod aerobowy trening. Sekret skuteczności tychże ćwiczeń wynika z prawie kilkudziesięciu treningowych pozycji, które gdy są ułożone w odpowiednią sekwencję powodują pracę intensywną mięśni między innymi nóg, brzucha, łydek, ud, grzbietu czy też ramion. Treningi musimy przyznać są intensywne oraz wymagające. Są dedykowane dla osób lubiących fizyczny wysiłek oraz chcącym osiągnąć wyniki doskonałe i to bez żadnych wspomagaczy. Bardzo często w danej sesji kettlebell znajduje się także pakiet stretchingowych ćwiczeń. Doskonale to poprawia formę organizmu naszego oraz zapobiega wszelkim kontuzjom.

Alternatywa dla siłowni – kettlebell

Bardzo często jest tak, że nie wszystkim osobom odpowiada sama atmosfera siłowni. Trzeba czasami czekać, aż się przyrząd zwolni czy też nie do końca wiemy jak niektóre ćwiczenia wykonać. Niektórzy do zadań niezwykle ambicjonalnie podchodzą. Patrzą z pogardą na osoby, które wybierają mniejsze obciążenia czy też patrząc na nowicjuszy. Godzina sesja właśnie przy użyciu kettlebell pozwala nam na intensywny trening bardzo różnych partii mięśni bez zastojów długotrwałych. Jest to rozwiązanie kompletne dla organizmu naszego. Chodzi o to, że ciągły trening jest wydajny najbardziej zarówno jeśli chodzi o spalanie kalorii, jak i także o rzeźbienie naszego ciała. Czasami się spotykamy z opiniami, że kettlebell przeznaczone są nie tylko mężczyzn. Kobiety również niezmiernie chętnie wybierają ten właśnie trening. Efekty spalania tłuszczowej tkanki są naprawdę bardzo szybko widoczne. Chyba warto spróbować, prawda? Jak zobaczymy metamorfozy ludzi ćwiczących i chwalących się później w sieci, to jesteśmy pod wrażeniem. Sami chcemy powtórzyć taki sukces. Naprawdę wszystko zależy tylko i wyłącznie od nas.

Jak ćwiczyć na siłowni?

Szukasz motywacji do ćwiczeń? Może masz już nawet karnet na siłownię, ale boisz się go użyć? Przeraża cię ten cały sprzęt fitness, którego nie potrafisz używać? Bez obaw! Po pierwsze – nie jesteś sama. Nie jest prawdą to, że na siłowni ćwiczą jedynie profesjonalne osoby. Chodzi tam również wiele mniej doświadczonych amatorów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Po drugie – to wcale nie jest tak trudne, jakie się wydaje. Zobaczysz, że szybko się nauczysz. Trzeba tylko przełamać się na samym początku. No dobrze, ale co zrobić, żeby to wszystko miało swoje „ręce i nogi”?

Ustal cel

Przede wszystkim musisz wiedzieć, dlaczego chcesz zacząć ćwiczyć. Czy chcesz poprawić kondycję? Schudnąć? Wyrzeźbić ciało? Szybko wszystkie cele zaczną się przenikać, ale na początku warto mieć jedną główną motywację. Wyznaczenie jej wpłynie również na rodzaj treningu. Jeżeli jesteś szczupła i chcesz wyrzeźbić sylwetkę, koniecznie zainteresuj się treningiem siłowym. Trening cardio w takim przypadku powinien być jedynie uzupełnieniem. Sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie, gdy borykasz się z nadwagą i chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów. Wtedy to trening cardio będzie dla ciebie najbardziej pomocny. Również w tym przypadku nie możesz jednak zapominać o uzupełnieniu jednostki treningowej o trening siłowy.

Ustal harmonogram

Już na pierwszej wizycie na siłowni dokładnie zainteresuj się wszystkimi urządzeniami do ćwiczeń. Naprawdę nie warto ograniczać się do rowerka stacjonarnego i bieżni. Skorzystaj z pełni możliwości, jakie daje ci wizyta w takim miejscu. Już po kilku treningach powinnaś wiedzieć, które sprzęty są dla ciebie najodpowiedniejsze i najbardziej komfortowe. Po tym czasie, biorąc pod uwagę twój cel i zamierzenia, rozpisz swój trening. Nie wzbraniaj się przed tym, że to zbyt „profesjonalne”. Zrób to dla siebie, nikomu nie musisz się tym chwalić. Ważne jest, abyś zwyczajnie wiedziała co robić po kolei, bo tylko wtedy ma to sens. 

Podziel trening na partie i nie zapominaj o regeneracji

Pamiętaj, że twoje mięśnie potrzebują regeneracji. PAMIĘTAJ, ŻE TWÓJ UMYSŁ TAKŻE! Ćwiczenia codziennie na samym początku to nie jest dobry pomysł. Podobnie sprawa wygląda przy długich, dwugodzinnych treningach. Lepiej ustal swój plan sensownie, tak aby mieć w tygodniu przynajmniej dwa dni na całkowity odpoczynek. Nie oznacza to oczywiście, że przez pozostałe pięć dni dzień w dzień masz ćwiczyć to samo! Weź pod uwagę to, ile twoje mięśnie potrzebują na regenerację. Czas ten będzie najdłuższy w przypadku mięśni rąk, a najkrótszy w przypadku mięśni brzucha. Wiedz jednak, że jest to sprawa indywidualna. Musisz po prostu słuchać swojego organizmu.  

 

Który rower treningowy lepiej wybrać?

Różnice pomiędzy konkretnymi rowerami treningowymi

Rower magnetyczny treningowy należy zdecydowanie do rozwiązań najczęściej wybieranych. A kto powinien zakupić sobie rower magnetyczny? O tym już za chwilę się przekonamy. Wiele osób zastanawia się w ogóle czy warto zakupić rower stacjonarny treningowy? Na pewno rowery treningowe stacjonarne należą do grupy kupowanych najczęściej sportowych sprzętów zarówno do treningów domowych jak i także do siłowni profesjonalnej. Rowerki pomagają nam skutecznie poprawić czy też utrzymać kondycję. Co ciekawe nie zajmują wiele miejsca i prezentują się dobrze w naszym mieszkaniu czy też domu. Musimy także dodać, że treningi wcale nie są trudne. Treningi systematyczne z wykorzystaniem stacjonarnego roweru przyspieszą nasz metabolizm oraz poprawią wydolność. Do tego poprawią pracę krwionośnego układu. Trening na rowerku magnetycznym angażuje w zasadzie do pracy wszelkie grupy mięśni. Szczególnie jednak są to mięśnie ud, mięśnie pośladków czy też mięśnie ud i łydek. Dzięki regularnym treningom mięśnie się stają bardzo wytrzymałe oraz niesamowicie elastyczne. Wspomnieć warto, że trening na stacjonarnym rowerku nie obciąża naszych stawów oraz jest dla każdego z nas bezpieczny. Chodzi zarówno o osoby rozpoczynające swoją przygodę z treningami jak i także o osoby zaawansowane już w treningach. 

 

Który rowerek lepszy? Mechaniczny czy też magnetyczny?

 

Stacjonarne rowery treningowe podzielić można ze względu na ich budowę. Są to rowerki poziome, pionowe, hybrydowe oraz spinningowe. Jeśli chodzi o kąt zastosowanego właśnie systemu hamowania, to dzielimy je na magnetyczne, mechaniczne oraz elektromagnetyczne. Najrzadziej wybierane są treningowe rowery elektromagnetyczne. Są one bardzo drogie. Są to już urządzenia technologicznie zaawansowane. Siła oporu jest tutaj regulowana przez mikroprocesor. Sprzęt tego rodzaju jest dużo mniej awaryjny jak i także podczas pracy bardzo cichy. Dużo tańsze są właśnie rowery magnetyczne oraz mechaniczne rowery. Te urządzenia postawić możemy w zasadzie w każdym pomieszczeniu w naszym mieszkaniu. Oba modele sprawdzają się w poprawie kondycji oraz także wypoczynku aktywnego po dosyć ciężkim dniu. To jaki rower konkretnie wybierzemy zależy oczywiście od nas jak i także od budżetu, którym dysponujemy. Eksperci oraz zawodowi sportowcy zdecydowanie polecają rowery magnetyczne. Skoro zależy nam na rowerze treningowym naprawdę na lata, która będzie naszym sprzymierzeńcem w treningach, to powinniśmy wybrać właśnie rower magnetyczny. Co jak co, ale powinniśmy zaufać fachowcom w tej dziedzinie.